tisdag 23 februari 2010

Jag har gått i ide


Jag blev räddad ur snömassorna redan i söndags. Min gäst S gav sig oförväget ut i snön i vippande kjol och eleganta stövlar - jag lyckades hejda henne och låna ut ett par varma byxor och ett par grova kängor, vi är trots allt på landet. Sedan kom grannarna med Eva hunden och O´boy i spetsen på sin söndagspromenad som rundar mitt hus. Genast var vi åtta personer, men med bara en skovel och en gammal piasavakvast. Så jag ringde nästa granne och bad att få låna en skovel. Inom några minuter kom istället en röd traktor, det måste vara den bästa definitionen på goda grannar - be om en skovel och få en traktor.
Jag är så som sagt utplogad, men tågen har stått stilla i flera dagar. Så jag har helt enkelt gått i ide. Och visst är vintern vackrare på landet än i den söndersaltade storstan.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar