måndag 5 april 2010

Tack och lov att jag saknar grind


Dörren var olåst och jag var nästan framme vid huset, efter en något längre hundpromenad än planerat, när en mörk BMW med tonade rutor svängde in på min lilla väg och stannade. Motorn brummade men ingen klev ur. Ingenting hände. Jag kopplade hunden. Närmade mig. Jag måste ju ändå passera för att nå dörren. Tänkte att det är för att slippa sånt här som folk bygger murar runt husen och skaffar sig fjärrstyrda grindar. Det är för att slippa hitta en mörk BMW framför sin dörr som människor i Moskva och Milano flyttar in i Gated Communities. När jag kom närmare såg jag att det satt en ensam man vid ratten. En mörk man. Så surrade fönsterhissen. Och jag fick en halv limpa. Av grannen som lånat fruns bil. Brödet var fortfarande varmt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar